ACHTERGROND WEBSITE OFF LINE OP ZATERDAG 24 MAART
 tbv website.jpg)
Hieronder verkregen uitleg van leverancier van software leverancier LISA die ook webhosting van website Evergreen doet:
De storing
Rond twaalf uur gisterenmiddag kregen wij het bericht dat er een
storing was met de DNS-servers van onze leverancier. Een veel
ongelukkiger moment kan bijna niet. De leverancier hield ons vervolgens
op de hoogte (om het kwartier) van wat er gebeurde. En wij hebben u om
het half uur geinformeerd. Wij hebben dit via SMS gedaan, aangezien ook
de e-mail op dit soort momenten niet betrouwbaar is. Om iets na 17u
kwamen de sites weer online. Dat waren voor u (en voor ons) hele lange
uren. Zodra wij exacte informatie hebben wat er gebeurd is, zullen wij u
hiervan op de hoogte stellen.
Rest ons nog om onze excuses aan te bieden voor het ongemak en wij zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij het graag.
Gevolgen en DWF?
We hebben meteen gecontroleerd of er data verloren is gegaan: dit is niet het geval. Ook het digitaal wedstrijdformulier draait nu 'gewoon' weer door. De coaches en begeleiders krijgen herinneringen om het formulier alsnog af te ronden. Wij hebben gisteren ook de wedstrijdsecretariaten op de hoogte gesteld van de storing en welk effect dit heeft op het DWF.Gebeurt dit weer?
We zouden heel graag hier 'nee' willen intikken. Alleen moeten we eerst weten wat er precies is gebeurd. Daarom hebben wij komende week overleg met onze leverancier om te kijken wat er aan de hand was en hoe we nog extra maatregelen kunnen nemen om dit in de toekomst te voorkomen. Wij zullen u hierover ook weer informeren.Wat kunt u nog doen?
We informeren over storingen per SMS. Het viel op dat niet alle klanten hun 06-nummer in het supportcenter hebben ingegeven. Heeft u geen SMS-berichten gehad? Controleer dan via LISA > Support > Uw gegevens, de laatste twee velden hoe we u kunnen bereiken. U kunt daar meerdere 06-nummers invoeren (gescheiden door een komma). Wij zullen monitoren welke klanten wij gisteren niet per SMS hebben bereikt en hen ook rechtstreeks verzoeken om hun nummer(s) in te voeren.Rest ons nog om onze excuses aan te bieden voor het ongemak en wij zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij het graag.
Met vriendelijke groet,
Jordy van Leeuwen
LISA Ledeninformatiesystemen BV